Toporul tip Kent

24Mai11

După cele scrise de MadWolf în articolul de pe Bushcraft.ro, nu-mi rămane de adăugat decât că şi mie îmi place acest tip de topor! Practic, 3 astfel de topoare de diverse greutăţi (1 lb, 2 lb, 3 lb) îmi stau mereu la îndemână ca topoare de uz curent.

Toporul Kent de 2 lb (aprox. 0.9 kg)

Ceea ce apreciez în mod deosebit la acest model de topor, pe lângă forma “retro”, autentică şi inconfundabilă, este faptul că are “obrajii” alungiţi ceea ce conferă o rezistenţă sporita îmbinării dintre lemn şi oţel (suprafaţa de contact mai mare). În plus, forma uşor curbă a tăişului şi secţiunea relativ subţire a lamei fac din acest tip de topor o unealtă foarte eficientă pentru tăierea lemnului (principalul domeniu de utilizare).

12 Responses to “Toporul tip Kent”

  1. 1 b0gdan

    Cata,

    le vinzi/dai? :d as vrea si eu unul… tu de unde le ai?

    • O sa ma uit daca am ceva de vanzare… Din cate stiu am cel putin 15 bucati, majoritatea fara coada insa! Eu am pe cineva in UK care mi le trimite, doar ca transportul par-avion costa vreo 60-70 lei…

  2. 3 emil

    Daca ai pune-le la vanzare, fara coada ;)

  3. 5 vlad

    ai spus in articol ca folosesti mai multe topoare. pot sa te intreb la ce? eu nu prea folosesc toporul in atelier.

    • De exemplu, la poarta japoneza pe care am terminat-o recent, partea de deasupra este curbata pe o lungime de 170 cm. Cum nu am banzic, curbura am obtinut-o taind cu fierastraul din 10 in 10 cm cate o “linie” de adancime corespunzatoare (mai adanc pe mijloc unde curbura era mai mare). Apoi am venit cu toporul si am desprins acele sectiuni de 10 cm latime si adanci de 1-7 cm. Cu dosul toporului de 1.5 kg am batut cepul in scobitura la poarta japoneza. Scobitura era de 10x5x7cm si ciocanul din lemn de 500 grame nu facea fata. Evident am pus o bucata de lemn intre topor si poarta. Asta e doar un exemplu… mai tamplaresc.. Mai folosesc toporul cand fac linguri din lemn (sa despic bustenii). Uneori, cand am de eliminat cate 2 cm dintra bucata de lemn merge mai repede sa despic cu toporul decat sa fixez bucata de lemn in menghina si sa tai cu fierastraul… :) Na, asta-i lene nu tamplarie, dar functioneaza! ;)
      In plus, imi plac foarte tare topoarele vechi si imi place sa le am in jur si sa le tin in mana! :) Am vreo 10 bucati in atelier! Pe langa 100 de rindele! ;)

  4. 7 vlad

    buna abordare. si mie imi plac foarte mult topoarele vechi, de curand am primit o barda de dulgherie imensa (abia astept sa am un proiect pe ea).

  5. 11 b0gdan

    Haidi Cata, le-ai gasit? :D

    • Ah, man, saptamana trecuta am primit marfa de la Narex de 7000 lei (60 kg) si marfa de la Stanley de 3000 lei. Sunt coplesit de treaba! Trebuie sa–mi iau un Pingu-asistent! :)


Lasă un răspuns

