O jucărie interesantă

04Noi09

De când mă ştiu am fost fascinat de obiectele tehnice…  Când eram copil de 8-9 ani locul meu favorit de joacă era depozitul de fier vechi – loc magic, plin de mistere şi neprevăzut. Doar paznicul, când i se termina vodca şi era treaz, ne mai strica distracţia: ne prindea şi ne golea buzunarele pline cu piese interesante: ceasuri indicatoare de maşină, câte un mic carburator de motocicleta, un mecanism cu roţi dinţate etc.

Ca şi la 8 ani, nici acum la vâsta de 36 de ani nu m-am putut abţine să nu achiziţionez o astfe de jucărie tehnică, magnific de inutilă, cum este un magnetometru de laborator (cel puţin asta cred ca este!). Ochii mi-au sclipit cu jind reţinut (pentru a obţine un preţ bun) când am văzut minunatul dispozitiv, parcă desprins din cărţile lui Jules Verne, care mai era şi de vânzare pe deasupra:

Nu am gasit nimic asemanator pe Internet, totusi, pare a fi un magnetometru optic. Singura inscriptie de pe dispozitiv este: Mating u. Wiesenberg Potsdam Nr. 309

P.S.: Că tot am fost întrebat ce-i ăla un magnetometru: un dispozitiv ce măsoară variaţiile de intensitate ale unui câmp magnetic (cum ar fi cel terestru, de exemplu).



2 Responses to “O jucărie interesantă”

  1. 1 Eugen

    Frumos…cat a costat???


Lasă un răspuns

