Câteva unelte englezeşti vechi, de măsură

07Ian10

Bântuind eBay-ul englezesc pe perioada crizei, m-am ales – la preţuri de cele mai multe ori foarte mici – cu unelte vechi de 50-100 de ani, unele în stare deosebit de bună. Între timp preturile au mai crescut ceva, posibil semn că economia britanică este în curs de revigorare!

Mai jos pun câteva poze în care apar unelte de măsură: nivele cu bulă, metre din lemn clasice, echere. Elemente caracteristice ale sculelor vechi, de calitate sunt: lemnul exotic (reosewood, mahon, abanos, boxwood), decoraţiuni din alamă, forme elegante, atenţia acordată detaliilor, numele producătorului marcat într-un loc vizibil.

Echere din lemn exotic, alamă şi oţel

Metre clasice din lemn "boxwood" şi articulaţie de alamă

Aceleaşi metre clasice, pliate

Nivele cu bulă, în formă de barcă (specific englezesti), din lemn nobil şi alamă

Nivele cu bulă diverse



9 Responses to “Câteva unelte englezeşti vechi, de măsură”

  1. 1 TdM

    Cat ai dat pe toate?🙂

    • 2 catalinsorescu

      vreo 200 de lire sterline, cu tot cu transport…😉

  2. 3 matei campan

    ma imbolnavesti… metrele alea de buxus (lemnul meu preferat)…
    esti nebun!
    verde de invidie…
    am si eu niste scule englezesti faine – niste surubelnite. cind am timp si le gasesc, macar pe cele mai faine, fac poze.

    • 4 catalinsorescu

      Ce ai vazut la mine pe blog e doar varful icebergului😉 In realitate am vreo 500 de unelte englezesti vechi si faine. Vreo 30 de rindele (inclusiv una complet din boxwood, cred, si una din secolul XVIII), dalti, vreo 30 de ciocane, 20 de fierastraie, 20 de nivele cu bula (una complet din boxwood), 4 topoare si multe altele…😉

  3. 5 matei campan

    auzi, daca cumva se intimpla vreo spargere la tine, poti sa ma pui in fruntea listei de suspecti.

    eu am boale mai grele – is bolnav dupa nicovale, cind vad una mi se face asa… stii tu cum.din pacate nu prea sint, sint scumpe cind sint, de obicei mai aflu „ce pacat ca n-am stiut ca-ti trebuie, acu o luna am dat una mare la tigani sa duca la fier vechi”, ale pe care le gasesc is cam scumpe pt finantele mele. am vazut la un moment dat ceva faine, la pret rezonabil, da in Franta, un pic cam greu de adus…

    apropo, ai lucrat vreodata cu buxus?

    • 6 catalinsorescu

      Matei, nu e nevoie sa dai spargere la mine: nevasta-mea ar fi deosebit de bucuroasa sa lase usa deschisa😉 Eu inca nu am prins gustul fieraritului din lipsa de spatiu, dar simt ca mi-ar place tare!
      Cu buxus mi-am facut putin de lucru doar ca sa reconditionez ceva manere de dalti care erau crapate. Daltile vechi, de multe ori, aveau maner de buxus. E fain de lucrat cu el ca nu prea are fibra, e foarte omogen…

  4. 7 Bogdan

    Am o nivela cu bula veche.Poti sa mi-o reconditionezi contra cost?

    • Din pacate nu am timp sa fac astfel de operatiuni! Eu am vreo 100 de nivele vechi ci alte 100 de rindele care asteapta reconditionari, dar nu fac fata cu organizarea timpului!😦
      Daca imi trimiti poze cu ea pe mail pot sa-ti fac unele sugestii de abordare…


Lasă un răspuns

