Au venit pietrele belgiene pentru ascuţit ! (I did it again)

22Mar10

Azi a sosit al 2-lea transport de pietre naturale belgiene. Iată câteva poze făcute în mare grabă:

Tocmai am desfăcut coletul...

O parte dintre pietre... Piatra din faţă, pentru ascuţit dălţi de sculptură, are două muchii cu profiluri semicirculare

Celelalte pietre din pachet... În faţă, piatra de 150x60 mm în cutie din lemn

Şi un prim plan cu piatra în cutie din lemn de arin

Toate sunt măritate deja😉

10-aprilie-2010

Azi a mai sosit un transport cu câteva pietre belgiene. Nu mai creez un nou atricol pe blog pentru ele; le pun tot aici:

Transportul sosit în 10 aprilie 2010



37 Responses to “Au venit pietrele belgiene pentru ascuţit ! (I did it again)”

  1. 1 Marian

    Ciudata senzatie… Sa-ti ploua in gura cand vezi pietre?
    Trebuie sa iau masuri.

    • 2 catalinsorescu

      In nu-stiu-ce context se iau pietre in gura🙂 Cred ca daca mergi intr-un loc nou…

      • 3 george

        am si eu nevoe de o piatra belgiana pentru a ascuti un brici ce-mi recomanzi si cit costa ,multumesc

        • Salut George,
          Toate modelele de pietre belgiene si preturile lor poti sa le vezi aici: http://uk.ardennes-coticule.com/index.asp?id=395
          Iti aduc orice model de pe acest site, la exact acelasi pret.
          Toate pietrele belgiene, galbene sau albastre, sunt pietre foarte fine, excelente pentru brice. De altfel, sunt pietrele standard pentru brice de sute de ani.

  2. 5 emil

    Marian stai linistit este o senzatie absolut normala, in mod sigur si altii saliveaza cand le vad nu doar noi doi😀

  3. 6 Remus

    Emil are dreptate …🙂

  4. 7 Marian

    Ma bucur sa stiu ca nu’s singuru cu asa apucaturi…

  5. 8 emil b

    Catalin multumesc pentru ca ne-ai aratat si noua pozele, cu ocazia aceasta am descoperit de ce una dintre pietrele mele are o muchie semicirculara

    • 9 catalinsorescu

      Cu placere!🙂
      Urmeaza sa scriu un articol despre ascutirea daltilor de sculptura si apoi unul despre ascutirea cutitelor.

  6. 10 Daniel

    Aseara am luat pachetul de la posta.
    Ce pot sa spun este ca nici nu iti vine sa crezi cat este de fina. Daca o piatra de granulatie 5000 este la fel de fina ca un sapun, una de 8000 cred ca este la fel de fina ca matasea.

    Ma felicit pentru achizitie si-i multumesc lui Catalin pentru afacere.

    • 11 catalinsorescu

      Daniel, iti multumesc pentru comanda si ma bucur ca esti multumit! Eu am si piatra cu granulatia de 12.000 ! Am inteles ca exista pietre artificiale si de 16.000 si 32.000, produse de compania Shapton. Preturile sunt prohibitive din cate stiu, pe la 500 USD bucata!

  7. 12 matei campan

    probabil ca alea-s pt chestii speciale, ca pt cutite si dalti normale astea-s suficiente.

    problema acestor pietre, mai ales la alea gri, ca si la cele de Arkansas (si mai si) e ca te plictiseti de ele. s-ar putea sa le lasati mostenire la nepoti (una de Arkansas tare, cred ca tine o mie de ani, fara gluma). deci nu-i o afacere asa de buna odata ce-ai umplut piata🙂 cele mai bune sint alea moi, gen japoneze, care se consuma repede, asa poti sa tot vinzi.
    aia belgiana galbena parca se consuma totusi un pic mai repede… deci sint sanse de afaceri🙂

    eu am pietre pe care le folosesc de 20 de ani si nici nu se vede. si eu le-am cumparat sau primit folosite deja si banuiesc ca si-au inceput „serviciul” inca de pe vremea bunicilor sau strabunicilor.

    un lucru interesant e ca diferte oteluri raspund diferit la aceeasi piatra si invers si trebuie sa cauti prin incercari piatra cea mai potrivita, la care raspunde cel mai bine un anume otel.

    multumesc si eu pt piatra, Catalin!

    • 13 catalinsorescu

      Matei, marea majoritate a pietrelor sunt dure… Cred ca doar japonezii au pus in valoare calitatile pietrelor moi… Dure sunt si pietrele germane de Thueringen si cele chinezesti de 12.000. Nu am incercat pietrele de Escher, doar am auzit de ele si cred ca sunt tot dure…
      Cat despre afacere, nu sunt eu bun de afaceri😉 As fi vandut haine, telefoane mobile, cherestea braconata etc daca as fi avut spirit de intreprinzator !
      Vand maruntisuri din astea din hobby si pentru ca imi plac mie personal! Din banii din pietre mi-am cumparat tot pietre: la 25 de pietre aduse mi-am pastrat si eu vreo 5🙂

  8. 14 matei campan

    ce faci cu atitea pietre? asta-i o intrebare retorica pe care ar trebui sa mi-o pun si mie🙂

    • 15 catalinsorescu

      Matei, ce zici de pavat o curte cu piatra belgiana gri-albastra? Sau chiar cu din aia galbena !🙂
      Nu am curte asa ca pietrele mele nu sunt in pericol🙂

  9. 16 matei campan

    tu cu belgiene eu cu Arkansas🙂
    oricum am vazut ca in carierele respective din belgia, ce nu se face piatra de ascutit, grosul adica, e piatra de construcie, asa ca gluma ta nici nu e asa gluma

    ma gindesc sa fac un review despre ceva pietre naturale romanesti.
    pina acu vreun an se gaseau pe la piata gresii pt coasa exploatate undeva de prin Apuseni. proprietatile sint interesante. nu sint neaparat ideale pt scule gen dalti, dar sint bune pt cutite. scot un tais brici, dar lasa totusi si acei dinti microscopici care favorizeaza taierea materiilor moi, gen rosii, carne, piine unde e mai avantajat decit unul lustruit ideal pt dalti, cutite de rindea cutite de cioplit, etc.

    • 17 catalinsorescu

      Da, am vazut ca aia cu pietrele belgiene au si piatra de pavat…🙂
      Nu am vazut respectivele pietre pentru coase. Stiu doar ca motii din Apuseni au mare traditie la cosit (socrul meu e din Scarisoara, in Apuseni) asa ca nu e de mirare sa fi incercat si pietre din imprejurimi. Cred ca multi ar fi interesati de acele pietre…

  10. 18 rip-cut-saw

    Am si eu o piatra belgiana. E vintage, nelaminata dar bicolora in mod natural. Trebuie frecata partea galbuie cu o alta bucatica identica sau cu o piatra diamantata fina pentru a produce un pic de pasta de ascutire. Functioneaza, deci, la fel ca la pietrele japoneze. In fond belgienele sunt pietre de apa, nu de ulei.
    Inca ceva. Belgienele sunt pietre tari, chiar foarte dure dupa standardele japoneze, adecvate otelurilor moi. Deci, perfecte pentru brice, cutite, dalti europene.
    Succes la ascutit!

  11. 19 matei campan

    si frate-meu are una de aia bicolora natural. oare am vazut una de aia si la Catalin intr-una din pozele mai vechi, cu alta serie de pietre?

    sint o categorie de pietre de ascutit, gri inchis, ai zice ca-i ardezie, dar functioneaza foarte bine. sint totusi parca mai moi ca ardezia obijnuita.

    un prof de-al meu (poate repet povestea) mi-a spus pe vremuri de unde se scotea piatra de ascutit (gresie) de foarte buna calitate, dar binenteles c-am uitat si el a murit.

    • 20 catalinsorescu

      Matei, am una din asta multicolora: https://csorescu.files.wordpress.com/2010/01/dsc_4703_1000.jpg
      E renumita piatra japoneza de Iyoto, folosita traditional la indepartarea ruginii de pe sabiile de samurai. Am incercat-o si eu: e abraziva dar particulele nu sunt suficient de dure ca sa atace metalul si indeparteaza doar rugina, fara sa fie abraziva pentru otelul dur.

      Tocmai m-am jucat comparativ cu o piatra belgiana gri-albastra si cu una belgiana galbena-selecta. Cea galbena e semnificativ mai abraziva! Simti ca metalul nu patineaza deloc pe ea (ca senzatia cand dai cu smirglu, dar mult mai fina).

  12. 21 matei campan

    eu vorbesc de piatra belgiana galbena/gri nelipita, ci din doua culori din nastere, asa cum zicea rip-cut-saw.
    piatra mea belgiana, aia veche de care-ti povesteam, gri-albastra pe o parte si galbena pe ceealalta, e semnificativ mai uzata pe partea galbena, care-i mai moale si asa cum zici, mai abraziva. pe aia galbena ai o senzatie oarecum untoasa si matasoasa🙂

    • 22 catalinsorescu

      ah, da! cea galbena e mai moale si mai catifelata… zici tu ca nu sunt lipite cele doua jumatati? mi se pare destul de improbabil ca zona de demarcatie dintre ele sa fie un plan (o linie dreapta daca te uiti din profil). Daca demarcatia e in acelasi plan e probabil sa fie lipite, chiar daca lipitura nu este evidenta

  13. 23 matei campan

    banuiesc ca aia japoneza de care zici e un fel de calcar, sau ma insel?

  14. 27 Adrian

    Exista si combinatie naturala de piatra belgiana galbena/gri (nelipita) unde se intalnesc cele 2 tipuri de roci(si se pare ca e singura combinatie naturala).
    Nu prea se gasesc si pretul e de colectionar🙂
    ex:
    http://www.strop-shop.co.uk/product/Vintage_Salmen_Natural_Combination_Coticule_%7C_BBW_Hone_SAL-COT#

    • 28 catalinsorescu

      Merci de link! Ma gandeam ca este posibil sa existe asa ceva, dar nu vazusem. La piatra din link se vede ca zona de demarcatie nu e un plan ci e o suprafata curba.

    • 29 rip-cut-saw

      Piatra mea belgiana e mai frumoasa decat aia. Uau, super link-ul. Cred ca o bag pe ebay ca si asa folosesc numai japoneze.

  15. 30 matei campan

    inseamna ca si a lu frate-meu e de colectie…

  16. O parte dintre pietre… Piatra din faţă, pentru ascuţit dălţi de sculptură, are două muchii cu profiluri semicirculare.dar ce cit pret?
    astept raspuns

  17. 33 bogdan

    vreau sa stiu de unde pot cunpara o pieatra ascutit dalti misisipi.

    • Pe la sfarsitul lui februarie o sa aduc eu pietre Arkansas Translucent. Este foarte probabil sa fie acelasi lucru cu Mississipi. Cert este ca nu se mai gasesc pietre care sa poarte numele Mississipi, dar am auzit aceasta denumire la cativa sculptori batrani. Cel mai probabil e vorba de pietre Arkansas translucent (cele mai bune).
      Astea sunt cele pe care le aduc eu:
      http://proe.cz/narexby2/?r=Ctp_sharpening_stones

  18. 35 bogdan

    daca stie cineva de unde as putea cunpara si niste dalti foarte bune.


  1. 1 Cuţit japonez de bucătărit « Cătălin Sorescu

Lasă un răspuns

