Invitaţie pe noul blog adresat pasionaţilor de lemn

01Iun10

După feedback-ul pozitiv pe care l-am avut cu acest blog din partea pasionaţilor de lemn şi unelte pentru prelucrarea acestuia, nu-mi rămânea altă opţiune decât să continui şi să dezvolt ceea ce am început!

Aşa că, iată un nou blog dedicat în totalitate acelora care iubesc copacii şi consideră un privilegiu şi o responsabilitate, nu un drept, lucrul în lemn:

Sper ca, împreună cu colaboratorii mei, să vă oferim articole interesante şi care să merite a vă reţine atenţia!

Foarte curând (tic-tac, tic-tac) voi pune la dispoziţie un forum care, iar sper, să ne adune şi să ne unească ca comunitate.

Mulţumesc,

Cătălin Sorescu

8 Responses to “Invitaţie pe noul blog adresat pasionaţilor de lemn”

  1. 1 Marius

    La multi ani si la mai mare!!!

    Cred ca era mare nevoie de asa ceva. Cel putin eu am mare nevoi acuma. Sper ca aceaasta comunitate sa aiba cit de curand si „intalniri ne lucru” pentru schimburi de experienta.

    Si cum se zice la orice inceput: Doamnea ajuta!

    Marius

    • 2 catalinsorescu

      Multumesc Marius! Sa mai ma linistesc putin dupa nasterea lui BB Matei si ma apuc de muncit la blog si forum 😉

  2. 3 daniel

    salut….felicitari pentru blog!esti un om minunat……o sa avem nevoie asa ceva

    • Multumesc! Vestea (buna) de ultima ora este ca am luat legatura cu Holver care imi va da niste mostre de lemn exotic pe care il comercializeaza ca sa fac un review despre calitatile fiecarei esente.

  3. 5 EMILIAN

    dati-mi niste sfaturi pentru tratarea unui banc de lucru (mihei) pentru tamplarie vechi ,pe care l-am „raschetat” suficient zic eu ! lacuri chituri etc

    • @Emilian: Depinde ce vrei sa faci cu bancul de lucru! Daca vrei sa lucrezi cu el, eu zic sa nu-l dai nici cu chit si nici cu bait! In mod traditional bancurile si manerele de unelte se dadeau doar cu ulei de in, nu cu lacuri. Lacul face suprafata alunecoasa si arata mai rau dupa ce se uzeaza decat lemnul nelacuit. In plus, refinisarea unei suprafete lacuite este un cosmar! Deci: ulei de in pentru un banc pe care vrei sa-l folosesti! Ar trebui sa te asiguri ca suprafata de lucru este perfect plana. Nu conteaza daca are adancituri si urme de ciocan, dalta etc. Important este sa fie plana in ansamblu, ca sa nu aiba joc piesele pe care le lucrezi pe banc. Filetul menghinelor si piesele mobile ar trebui curatate (cu alcool sau terebentina), date cu ulei de in si apoi cu ceara de albine, dupa ce uleiul s-a uscat.
      Daca bancul vrei sa-l ti de decor, atunci te poti gandi la un bait mai inchis, chit pentru lemn si lac. Pot sa detaliez daca vrei acest aspect. Astept niste poze pe mail (sau link spre poze pus chiar aici) ca sa vad exact despre ce banc e vorba.
      Banuiesc ca e un banc tip Holzapfel (german), cele mai comune pe la noi! Acestea au gaurile pentru bench-dogs cu sectiune patrata! Bancurile englezesti si frantuzesti au gauri rotunde.

  4. 7 EMILIAN

    multumesc pentru intentie . am sa urmez sfaturile tale sunt bancuri tip german le voi folosi pentru lucru .asa ca le voi trata cu ulei de in sicativat.as mai dori un sfat daca esti amabil.intentionez sa-mi achizitionez un abricht pentru lucru de casa si m-am hotarat pentru unul rusesc de 1500 kw .ma sfatuiti altceva, aveti alte surse, alte marci etc

    • Nu am nici o sursa de abricht-uri 😦
      Daca as cumpara unul as prefera sa aiba masa din otel sau macar fonta, nu din aluminiu cum sunt cele moderne.


Lasă un răspuns

