Brăţara de la Matei Câmpan

15Iul10

Deşi articolul este despre o brăţară, povestea acestei bijuterii începe cu interesul meu pentru … cuţite…

De mult timp eram admiratorul realizărilor artizanilor creatori de cuţite de pe „dincolo”, fără să-mi imaginez că şi pe la noi această artă a depăşit nivelul obiectelor tăioase confecţionate la „combinat” de omniprezentul „Gică de la sculerie”!

Târziu, cam pe la mijlocul anului trecut, am descoperit mica comunitate de creatori de cuţite de pe la noi şi, mai cu seamă pe Matei Campan – sculptorul bijutier cuţitar! Trebuie să mărturisesc că, în momentul în care am descoperit site-ul lui Matei mi-am zis imediat în gând „wow, ce colecţie tare de cuţite are tipul”, făra să-mi treacă prin cap că acele minunăţii sunt realizate de el însuşi! Sincer, nu aş fi crezut că un român face aşa ceva în acest moment! Pentru mine este un foarte rar semn de normalitate într-o ţară anormală şi înapoiată!

Dar Matei nu face doar cuţite! Bijuteriile sale, în speţă brătările din alamă, cupru sau argint, sunt creaţii remarcabile! Această afirmaţie nu o fac pe baza pozelor de pe site-ul lui Matei ci chiar ţinând în mână o astfel de bijuterie, cadou pentru soţia mea!

Deşi nu a fost ieftină (cine oare şi-ar dori bijuterii ieftine?!), sunt impresionat de calităţile estetice şi de lucrătura migăloasă şi foarte precisă a brăţării! Cred că e o operă de artă ce poate fi cu adevărat numită bijuterie, spre deosebire de majoritatea aşa ziselor „bijuterii” de prin magazine care valorează exact cât greutatea materialului, preţios sau nu, din care sunt confecţionate!

Brăţara este realizată manual, din cupru şi s-a potrivit perfect pe mâna Ioanei, chiar dacă comanda către Matei a fost făcută prin eMail ! Imaginile de mai sus nu-i fac deloc dreptate brăţării! În realitate este mult mai frumoasă!



7 Responses to “Brăţara de la Matei Câmpan”

  1. 1 emil b

    Din pacate eu nu am vazut pe viu nici o lucrare marca Matei Campan, (cu riscul de al supara pe Matei) dar in pozele tale par mai frumoase, iar daca in realitate arata mai bine …

  2. 2 campan matei

    multumesc pt prezentare, tare ma bucur ca v-a placut! din pacate am facut multe bratari pe care nu le-am pozat si asa-mi pare de rau…
    desi pozele-s frumoase, din ceea ce fac eu, bratarile-s cel mai greu de „exprimat” in fotografie. tare greu de surprins sculpturalitatea lor. pe linga ochi, ma adresez cel putin intr-o masura egala miinii. eu sint intr-o foarte mare masura un om tactil. si de aceea, din domeniul bijuteriei, de departe prefer bratarile, spre celelate tipuri de obiecte de podoaba ne avind o inclinatie speciala, desi am facut vreo citeva. in schimb bratarile ma atrag prin sculpturalitatea mai sus pomenita, sint niste obiecte care-mi permit sa ma exprim.

    • 3 catalinsorescu

      „Sculpturalitatea” de care vorbesti e greu de exprimat in imagini 2D… Poate ar trebui sa incerc o imagine mai de la distanta, cu un obiectiv cu focala mai lunga (pe care nu-l am)…

  3. 4 campan matei

    sa nu crezi ca ma refer la pozele tale in particular, ci in general la foto. cutitele, de ex, sint oarecum reductibile la 2D si deci mai usor de pozat, cu toate ca eu ma cam chinui si cu astea.

    • 5 catalinsorescu

      Da, Matei, e foarte complicat sa fotografiezi un obiect de arta 3-dimensional. Chiar acceptand limitarile expunerii 2D, care limiteaza drastic perceperea volumelor si fatetelor, mai sunt probleme tehnice de: unghi, focala, adancime de camp, lumina, balans intre lumini si umbre, relatia cu alte obiecte din cadru si cu fundalul, compozitia, claritatea, culorile, simbolistica …
      La acest melanj de ingrediente mai adaugi si costul echipamentului si ai o ecuatie cu prea multe necunoscute🙂

  4. 6 parfum

    am vz o parte din lucrarile lui Matei, cand ma uit la cutite etc, parca sant doar pictate de frumoase ce sant, iar gandul ca ar fi reale din otel ma face sa ma inclin in fata lui Matei, se joaca cu otelul de parca ar fi plastelina! parerea mea este ca esti un Zeu Faurar, nu mai intereseaza ce sp gurile… astai parerea mea! cuvintele de lauda nu mile pot exprima in totalitate in cuvinte!


Lasă un răspuns

