Before & After: recondiţionarea unui trasator pentru lemn

31Aug10

Trasatorul pentru lemn este o unealtă indispensabilă pentru trasarea marcajelor de tăiere în vederea realizării diverselor îmbinări în lemn.

După câteva luni de aşteptare în cutia cu unelte, i-a venit rândul la recondiţionare unui astfel de trasator marca Marples (Anglia). Am cumpărat acest trasator de la un dealer de unelte second-hand din Anglia deoarece am văzut potenţialul din spatele stratului de lac scorojit. De fapt, unealta era cvasi-nefolosită, deşi avea mai bine de 20 de ani vechime (aşa estimez eu).

Trasatorul este realizat din lemn de rosewood şi elemente din bronz.

Recondiţionarea necesară este doar una cosmetică, structural totul fiind intact! Mă gândesc la curăţarea lemnului de vechiul lac scorojit şi tratarea lui cu ulei de in şi ceară. Voi lustrui şi părţile din bronz şi vârfurile de trasat din oţel, care sunt ruginite.

Am folosit şmirglu cu granulaţiile 100, 220 si 400 pentru părţile din lemn şi cu granulaţiile 220 şi 400 pentru metal.

După finisarea cu şmirglu de 400, lemnul l-am tratat cu 2 straturi de ulei de in iar apoi l-am polishat cu ceară de carnauba.

Rezultatul după 3 ore de lucru:

Trasatorul recondiţionat, vedere din faţă

Trasatorul recondiţionat, vedere din spate

Un astfel de trasator costă în Anglia 26 GBP (130 lei): http://www.toolchestdirect.com/product.php/section//sn/MAR2153

Eu l-am cumpărat cu 50 lei + 25 lei transportul. Preţul materialelor folosite pentru recondiţionare a fost 5 lei. Astfel, cu 80 lei (şi 3 ore de lucru) am obţinut un trasator excepţional, din lemn nobil şi elemente din bronz. La 80 de lei se poate achiziţiona din supermarket-urile Praktiker un trasator grosolan, realizat din lemn de fag netratat!

7 Responses to “Before & After: recondiţionarea unui trasator pentru lemn”

  1. 1 Catalin Simion

    Auzi, nu te-ai gandit sa faci o expozitie cu toate sculele astea: scula in sine, rezultatul folosrii ei si eventual modul de folosire? Ai vazut asa ceva pe net? M-ar interesa sa vad asta. Chestii de baza, dar facute la marea arta 🙂

    • La un moment dat am vorbit la Muzeul Banatului din Timisoara sa facem o expozitie de scule (pe mail). A ramas sa ma duc sa vorbesc cu directorul. Poate o sa iasa ceva, dar e foarte multa munca… Evident totul il voi face gratis…

  2. 3 marius

    Ce sa mai spui?
    O alta bijuterie de scula pusa in valoare (adusa la viata)de un iubitor de frumos si practic in acelasi timp. Multumim frumos de scoala pe care ai inceput sa o faci.

  3. superb;
    complementarea intre lemn si metal da un cromatism superb: la cat de frumos arata mi-ar fi mila sa o si folosesc 🙂
    o intrebare: de unde la procuri ? link, ceva ? ;

    felicitari si tine-o tot asa …

    alex.

    • Nici nu il voi folosi! 🙂 De fapt am multe din astea… le iau de la cativa dealeri de unelte second-hand din Anglia, care imi trimit oferte pe email.
      Am luat peste 600 de obiecte de la ei si am ajuns sa-mi ofere din prima un pret Ok, la care ei stiu ca le cam iau fara mofturi. Nu sunt preturile cele mai mici (ca de talcioc), dar ce primesc stiu ca a trecut prin mana unuia care se pricepe si care nu imi trimite ceva cu defecte ascunse. Tipii de care iti spun imi spun si daca sunt mici crapaturi abia-vizibile in lemn, care nu ar afecta soliditatea uneltei.

      Felicitari pentru blogul tau cu poze frumoase!

      • multumesc;
        e bine cand poti sa ai o relatie buna de vanzari-cumparari cu cineva …
        ramane sa urmaresc ce minuni mai reconditionezi 🙂

        • Din pacate nu am timp sa ma ocup si de chestii mai serioase. Intre serviciu si indeletnicirile casnice legate de cresterea bebelusului de 3 luni imi ramane foarte putin timp de hobby-uri!


Lasă un răspuns

