Before & After: cosmetizarea unor unelte clasice

14Sep10

În tentativa mea de a-mi încropi un set cât mai complet de unelte clasice de tâmplarie, set estetic şi funcţional, am mai petrecut o dupa-amiază de „frecangeală” (cu şmirglu) în garajul-atelier.

Pacienţii au fost de data asta o şurubelniţă de tâmplărie Marples şi un echer variabil Tema. Ambele sunt unelte clasice englezeşti cu vechime de 30-60 ani. Şurubelniţa este ceva mai veche; estimez că are cel puţin 50-60 de ani. Ambele sunt în stare iniţială foarte bună aşa că le voi face doar o mică cosmetizare.

Echerul reglabil "Tema" - înainte

Echerul reglabil "Tema" - după. De remarcat cum se închide la nuanţă lemnul de rosewood după ce este tratat cu ulei de in!

Şurubelniţa Marples - înainte

Şurubelniţa Marples - după

Atenţie! Nu m-aş apuca să şmirgluiesc obiecte cu adevărat vechi şi valoroase! Obiectele „de muzeu” au valoare prin patina lor şi ar fi mare păcat să fie „vandalizate” cu şmirglul sau pila! Uneltele pe care le reabilitez eu sunt obiecte relativ comune în ţările cu tradiţie din vest şi nu se pune problema valorii lor ca exponate de muzeu!



2 Responses to “Before & After: cosmetizarea unor unelte clasice”

  1. 1 rip-cut-saw

    Bun otel au surubelnitele vechi! Am si eu cateva adunate de prin talciocuri si pot zice ca fac pipi pe cele moderne. Niciodata nu poti avea destule surubelnite!


Lasă un răspuns

