Lingură cioplită din lemn de … iederă

21Sep10

Pe când mă plimbam printr-o pădure de lângă Timişoara am remarcat o iederă căţărată pe un copac, iederă ce avea o grosime substanţială (aprox. 8 cm diametru). Cum iedera este dăunatoare arborilor prin faptul că le invadează frunzisul şi, astfel, le ia din lumină, am hotărât să scap acel arbore de iedera ce-l parazita! Asa ca am taiat un segment de vreo 30 cm lungime din iedera cea groasă pe care l-am luat cu mine acasă, ca trofeu.

După căteva luni în care bucata de lemn de iederă a stat abandonată în garaj, într-o bună zi mi-a căzut din nou în mâini. De data asta, lemnul pierduse o mare parte din umiditatea iniţială şi se subţiase la cam 5 cm fără coajă. Lemnul, odată uscat a devenit foarte, foarte uşor dar compact şi … lemnos. Am zis că merită să pun puţin cuţitul pe el să văd ce hram poartă. Cum mi-a placut cum se taie mi-am zis că merită să încerc să cioplesc o lingură din el.

Lingura ce a rezultat este foarte uşoară, dar suficient de rezistentă ca să fie utilizabilă. Lemnul a prins un luciu plăcut la vedere cât şi la pipăit. De cum am prezentat-o prietenilor montaniarzi (foarte atenţi la greutatea bagajului pe care-l cară pe munte) am primit pe loc câteva cereri de astfel de linguri! Din lipsă de timp nu am putut onora aceste cereri care, însă, m-au onorat ele pe mine!😉

Lingura din lemn de iederă

Lingura a fost finisată cu ulei de măsline

Atenţie: am folosit lemn de iederă comună. Mai există şi un fel de iederă care este otrăvitoare şi pe care nu aş încerca să pun mâna! Cele două tipuri se deosebesc după forma frunzei, dar nu o să intru în detalii. Detalii se pot găsi pe Internet.



One Response to “Lingură cioplită din lemn de … iederă”


  1. 1 Cuţite Mora « Cătălin Sorescu

Lasă un răspuns

