Better Than New: recondiţionarea unor unelte clasice

15Noi10

Acum ceva timp am scos la vânzare un trasator paralel pentru lemn (mortise gauge în engleza) pe care-l recondiţionasem complet.  Fiind venit tocmai din Anglia, trasatorul nu a fost chiar ieftin, mai ales că-mi mai petrecusem şi eu vreo 3 ore cu el, bibilindu-l. L-am postat mai mult ca experiment, să văd cam ce interes stârneşte…

Acum câteva săptămâni trasatorul respectiv şi-a găsit stăpân, stăpân care tocmai a revenit în căutarea unui alt trasator asemănător şi, eventual, a unor alte unelte!

Aşa că activitatea mea din weekendul care tocmai a trecut a constat în recondiţionarea de unelte clasice pentru lemn… Iată rezultatul muncii mele de vreo 7 ore:

Trasator paralel cu 3 ace (mortise gauge). Este realizat din lemn de rosewood şi accesorii din bronz.

Am acordat atenţie detaliilor mărunte cum ar fi teşirea uniformă a tuturor muchiilor şi ascuţirea vârfurilor din oţel.

Trasatorul reglabil la unghi este realizat din acelaşi tip de rosewood şi elemente masive din bronz.

Am avut grijă de muchiile din lemn şi bronz, dar şi de cantul lamei din oţel.

Rosewood + bronz + oţel de Sheffield, o combinaţie care nu mă poate lăsa rece!

Fierăstrău cu lama îngustă, pentru decupaje. Mâner din lemn băiţuit şi ceruit, montură masivă din bronz cu secţiune ovală.

Bilanţul este următorul: am dat pe cele 3 unelte + transportul din Anglia cam 240 lei. Recondiţionate le dau cu 350 lei. Consumabilele au costat 10 lei. Merită 100 lei câştig pentru 7 ore de lucru? Eu zic ca da doar dacă pun în ecuaţie şi plăcerea de a le ţine în mână la final! 🙂

 

 

7 Responses to “Better Than New: recondiţionarea unor unelte clasice”

  1. 1 marius cuceu

    Frumos, frumos, frumos.
    Ce sa mai zicem, o incintare pentru ochi si o satisfactie in plus pentru cine le-a readus in lumina pe care o merita. Incep sa suspectez ca toate uneltele englezesti sunt opere de arta daca toate arata asa. Sunt curios daca se mai construiesc asa ingrijit aceste scule si azi . Stii cumva o vechime aproximativa a acestor unelte?
    Multumim inca o data

  2. 3 florin

    Catalin as vrea sa te intreb ceva , cu ce solutie protejezi lemnul ? Am un cutit Analon ia m smirgheluit manunchiul ca era cam gros, la m remodelat dupa mana mea si nu stiu cu ce sa l dau sa l protejez in timp de apa si mai stiu eu ce . Nu solutii scumpe si pretentioase , ceva de prin casa ,ma gandeam la petrol,gaz, silicon de parchet , ulei sintetic de masina sau mineral , polish de masina 🙂 poate razi , dar chiar nu stiu cu ce sa l dau sa l las cu acea solutie sa se impregneze vreo cateva zile. E un lemn tare oricum , nu stiu ce naiba e… cutitul vreau sa l folosesc in natura , camping ….

  3. 5 florin

    traversele de cale ferata odata erau bagate in pacura parca si tin o vesnicie 🙂


  1. 1 Puterea exemplului « Cătălin Sorescu

Lasă un răspuns

