Rindeaua-gadget

17Feb11

RINDEÁ ~éle f. 1) Unealtă de tâmplărie formată dintr-un corp (de lemn sau de metal) în care este fixat un cuţit (sau mai multe), folosită la prelucrarea prin aşchiere a lemnului. – Din turc. rende.

GADGÉT s.n. Termen generic desemnând aparate mici, mecanisme, cu largi întrebuinţări în gospodărie şi în viaţa de toate zilele. ♦ (P. ext.) Orice mărunţiş ingenios de folos practic. ♦ Obiect în măsură să satisfacă un capriciu uman oarecare. [Pron. -ged. / < engl., fr.gadget].

FETÍŞ ~uri n. 1) (în religiile primitive) Obiect căruia i se atribuiau calităţi supranaturale, forţă magică, capabil să-l ajute pe posesorul acestuia. 2) fig. Obiect al unei veneraţii exagerate. /<fr. fétiche, germ. Fetisch

Deşi cei mai mulţi dintre bărbaţii pe care îi cunosc au fetişuri legate de gadget-uri electronice, trebuie să recunosc că pe mine m-au atras din totdeauna dispozitivele mecanice – cu cât mai complicate, cu atât mai bine! În contextul pasiunii mele pentru lemn, gadgetul suprem nu poate fi altul decât rindeaua combinată!

Unul dintre cele mai reuşite modele de rindea combinată (echivalentul mecanic al iPhone-ului, dacă vreţi) este Record #405 (bazată pe designul original al rindelei Stanley #45, apărută pe piaţă în anul 1884!). Această rindea complexă venea echipată cu o mulţime de ghidaje, cuţite şi alte subansambluri (multe altele fiind disponibile opţional) şi era gândită să înlocuiască o ladă întreagă plină cu rindele de modelat (formar), fălţuit, scobit etc.

Record #405

Record #405

Acest exemplar, deşi vechi de peste 70 de ani, este într-o stare ireproşabilă, atât estetică cât şi funcţională!

Mă credeţi sau nu, această singură rindea poate înlocui cu destul succes toate rindelele din acest dulap (şi chiar mai multe!):

Rindele de modelat




12 Responses to “Rindeaua-gadget”

  1. arata interesant. cat dureaza pana inveti sa folosesti asa ceva ?

    • Pai mai mult dureaza sa inveti tamplarie.🙂 Daca sti sa ascuti, sa reglezi si sa utilizezi o rindea normala, vei sti sa lucrezi si cu asta!

  2. 3 iftimie merisan

    wow,ce expozitie frumoasa ,o adevarata colectie Catalin!

    • Trebuie sa-mi pozez si colectia de brice! Am doar vreo 20 de bucati!😉 Saptamana viitoare iti trimit lemnul promis pentru prasele.

  3. 5 Ion

    Buna ziua,
    Ma intereseaza sa cumpar una sau mai multe rindele Stanley. Unde as putea gasi aceste scule de mana?

    • @Ion: eu sunt distribuitor Stanley asa ca pot sa-ti aduc ORICE rindea Stanley noua. Pe stoc am #5 – Bailey Jack Plane, #60 1/2 – low angle block plane, #220 – bloc plane. Astea sunt noi-noute. Le poti vedea pe pagina mea de vanzari: https://csorescu.wordpress.com/for-sale/.
      Mai am pe stoc si unele rindele second hand: #3 – Bailey Smoother, #4 – Bailey Smoother, #4 1/2 – Bailey Large Smoother, #110 – bloc plane

  4. 7 grassu100

    frumos, foarte frumos! azi am primit si eu o jucarie ” noua” tot de record facuta. pacat ca nu stiu cum sa atasez poze..

  5. 9 mihai

    mar interesa mai multe detali destre aceasta rindea (pret de unde se poate achizitiona ) astept un raspuns va multumesc

    • Aceasta rindea nu-i de vanzare (este a mea personala) si daca as mai gasi rindele din astea le-as cumpara pe toate pentru mine🙂 Din pacate am doar o singura lama la ea, nu tot setul de vreo 25.
      Daca vrei rindea combinata strict pentru rolul ei functional (su lame) pot sa-ti ofer Stanley #50: http://www.wood-shop.co.uk/images/products/Stanley_No_50_1.jpg

      • 11 mihai

        in poza cu rindele de modelat sunt si de vanzare??mar interesa dar nu gasesc de cumparat .

        • Astfel de rindele nu se mai fabrica dar se mai gasesc pe la tamplari batrani. Poti sa ai norocul sa gasesti in piata de vechituri la 30 lei/bucata. Din pacate mai toate de pe la noi sunt in stare proasta! Eu am foarte multe aduse din Anglia. Pot sa ma uit ce am dublura, dar pretul trece de 100 lei deoarece include transportul din Anglia!


Lasă un răspuns

