[Anunţ] A sosit un nou transport de pietre belgiene

28Apr11

Tocmai am ridicat de la curier pachetul cu pietrele belgiene comandate acum 2 săptămâni. Pachetul cântăreşte 18.6 kg aşa că este cel mai mare de până acum (de obicei aduceam câte 10 kg)!

Iată şi pietrele (par mai mici în poză din cauza perspectivei şi a lipsei unui reper dimensional):

18 kg de pietre abrazive belgiene

După ce expediez pietrele aduse pe comandă (~40%), pe restul le voi posta individual, cu imagine, pe pagina dedicată: https://csorescu.wordpress.com/for-sale/pietre-belgiene/

„Şi marmota împacheta ciocolata în staniol”, adică mă aşteaptă nopţi albe de făcut pachete şi pachţele! 😉

21 Responses to “[Anunţ] A sosit un nou transport de pietre belgiene”

  1. 1 Ovidiu

    Salut Catalin. La ce pret se vand pietrele din stoc ? Crezi ca as putea pastra „ascutimea” unei lame de cutit Sandvik (Mora) doar folosind la intervale regulate de timo o piatra de granulatie 5.000 ? Deci sa nu astept pana lama „nu mai taie”.

    • Cutitele mele de baza sunt un Mora si un Helle, ambele cu tais scandi (single bevel). Mora e din otel Sandvik iar Helle e din otel carbon simplu. Pe ambele le intretin cu succes pe piatra belgiana galbena-standard pe care o am. Preturile la mine sunt exact cele din Belgia: http://uk.ardennes-coticule.com/index.asp?id=395
      Aici am postate pietrele pe care le am pe stoc, dar inca nu am pus pietrele pe care le-am primit ieri seara: https://csorescu.wordpress.com/for-sale/pietre-belgiene/

      • 3 Ovidiu

        Piatra albastra (granulatie 4000 dupa datele producatorului) este deci prea dura pentru a oferi lamei Sandvik o „finisare” finala ? Multumesc si scuze de insistenta 🙂

        • Piatra albastra e undeva intre 4000-6000 ca geranulatie. Ca valoare medie e 5000. Granulatia aparenta poate fi variata in functie de modul de utilizare (cu pasta, cu apa simpla, cu apa cu sapun). In nici un caz nu e prea dura (grosiera piatra albastra), dar iti recomand galbena-standard cu forma neregulata. Cutitele Mora nu sunt foarte mari asa ca nu ai nevoie de o piatra mare care, in varianta galbena, ar fi foarte scumpa. Si piatra albastra funstioneaza foarte asemanator cu cea galbena, dar cea galbena este putin mai eficienta, la pret semnificativ mai mare.

      • 5 Ovidiu

        SI inca ceva… care e diferenta dintre asa-zisele pietre de apa si cele diamantate ? Mai ales in ce priveste destinatia lor. Multumesc de amabilitate

        • Pietrele de apa sunt abrazive in volum, deci te vor tine foarte multi ani. Pietrele diamantate sunt abrazive doar pe suprafata si se consuma destul de repede (un an). Pietrele diamantate sunt mai rapide din cauza ca diamantul este mai agresiv, dar si zgarie mai urat lama. Pietre diamantate f. fine (5000) nu prea se gasesc si daca gasesti sunt exagerat de scumpe. O piatra diamantata buna, monocristalina si cu suport gros din otel este scumpa oricum, mai scumpa ca o piatra de apa. Avantaje si dezavantaje. Eu folosesc uneori piatra diamantata grosiera (200 – 400) iar apoi folosesc pietre de apa pentru finisat taisul. Prefer insa pietrele de apa.

  2. 7 Nelu Faur

    Am vazut ca au venit pietrele……Nu ai in plus o cutie de lemn pentru piatra de dim.150 x 60 ? Daca ai, te rog trimite-mi si cutia … Mersi mult.

    • @Nelu: ieri seara doar am despachetat pietrele ca sa le fac o poza de grup. Abia azi le-am facut inventarul si, surpriza sau nu, lipseste din pachet o cutie din lemn 125×40 mm si piatra albastra 150×60 mm 😦 In schimb am primit in plus o cutie 150×40 mm si o piatra 150×50 mm. Asa ca pot sa-ti ofer acum o piatra albastra 150×50 mm la 32 euro lei sau pot sa-ti aduc una 150×60 mm peste 3 saptamani, la 39 euro. Imi pare rau de aceasta situatie si o sa fac comanda pentru piatra 150x60mm (daca nu te multumeste cea 150×50 mm) mai repede decat ar fi fost in plan.

  3. 11 Ovidiu

    Multumesc ! Un adevarat expert. Crezi ca as putea sa-mi intretin Mora cu asa ceva http://uk.ardennes-coticule.com/index.asp?id=395&idf=44 ? Inteleg ca au forme „odd” dar pot fi totusi folosite fara compromisuri ? Pretul per suprafata nu e departe de 1/2 (raportandu-ma la cei min. 27 cm2 ) fata de cele dreptunghiulare, deci foarte tentant.

    • Banuiesc ca nu e foarte lung Mora al tau… Eu zic ca ti-e suficienta o piatra #4. Am vazut ca mi-ai dat link spre una selected (15 euro). La 18 euro iei una #5 standard. Eu folosesc doar pietre standard, sunt la fel de bune ca cele selected, dar la pret mai mic. Pe mine nu ma mai deranjaza vizual petele gri de pe ele…

      • 13 Ovidiu

        La Mora nu depaseste 11 cm. Ma gandesc insa si la viitoarele achizitii ale caror lame ar putea atinge un max de 15 cm. Daca diferentele dintre standard si selected nu sunt decat de ordin estetic si nu privesc eficienta atunci sunt de acord cu propunerea #5, in speranta ca piatra va depasi acei 33cm2 comuni cu ai pietrei #4 🙂

      • 15 Ovidiu

        Va rog sa includeti in viitoarea comanda si o piesa #5 galbena-standard. Intentionez sa cumpar in viitor si o „albastra”, astept vremuri mai bune. Va trimit datele pe mail ?

        • Piatra galbena #5 standard am pe stoc la 75 lei. Poti sa iei una acum sau oricand in viitor.

      • 17 Ovidiu

        Cer prea mult daca te rog sa-i faci o poza pt a-i observa forma? Transport cu Posta Ro ?

        • Nu ceri pre mult! O sa-i fac in weekend o poza si am sa ti-o trimit. Acum stau sa fac pachete pentru cei care au comandat pietre in avans…. Transportul prin Posta cu plata ramburs costa 8 lei.

  4. 19 Ovidiu

    Multumesc! Astept poza pe mail.

  5. 20 marin

    buna as vrea sa stiu ce piatrea ar fi indicata pentru un cutit de altoit pomi

    • Buna seara, Ideea este ca pentru orice unealta taioasa ne trebuiesc mai multe pietre, cu granulatii diferite. Eu recomand ca un minim granulatiile 500, 1000, 3000. Peste 3000 recomand doar celor care au cu adevarat nevoie de un cutit ascutit ca briciul. Ca piatra mjinim necesara va recomand o piatra cu 2 fete de la Naniwa (japonia) cu granulatiile 1000 si 3000. O piatra din aceasta costa 85 lei si v-o pot aduce cam in 3 saptamani. Lungimea este 17.5 cm: https://csorescu.files.wordpress.com/2011/05/dsc_2690_1000.jpg
      E posibil sa va fie utila si o piatra belgiana galbena micuta pe la 15-20 euro. Are granulatia foarte fina (6000) si se preteaza bine la o profilare semirotunda ca sa intre in partea curbata a cutitelor…


Lasă un răspuns

