Culorile lemnului

17Iul11

Parcă a trecut o veşnicie de când iubesc lemnul, dar  în ultimul timp îl iubesc din ce în ce mai mult! 🙂 Din acest motiv umblu în permanenţă cu un fierăstrău în maşină şi sunt mereu în căutarea unei bucăţi de lemn mai interesante! Atenţie, nu tai niciodată lemn viu, doar copaci căzuţi la pământ!

O dată cu globalizarea şi cu boom-ul comerţului electronic am avut acces dintr-o dată la întreaga gradină a Terrei şi, evident, nu m-am putut abţine să nu cumpăr mici bucăţele din soiuri de lemn atât de exotice şi rare încât le pot considera adevărate bijuterii. Din păcate însă, costul transportului este încă prohibitiv!

Iată o parte din bucăţelele de lemn de care vorbesc, nici una mai lungă de 13 cm:

Rosewood, Cocobolo, Koa, Amboyna burl, Padauk, Redwood burl

Mun Ebony, Afzelia burl, Bocote, Wenge, Ganadillo, Afzelia burl

Teak, Mun Ebony, Amboyna burl, Zebrano, Padauk crosscut, Redwood burl

Canary, Canary crosscut, Desert Ironwood, Amboyna burl, Mun Ebony, Cocobolo

Blue Mahoe, Spalted Maple, Spalted Maple crosscut, Wenge crosscut, Zebrano, Walnut

52 Responses to “Culorile lemnului”

  1. 1 parfum

    bijuterii frumos spus!
    ar fi frumos sa am cate un cutit cu maner din toate tipurile de lemn!!!
    la ce pret este o bucata?
    pretul difera intre ele?

    • Preturile difera intre ele, dar fiecare bucata contine un cost de transport din Hawaii pana la mine de vreo 12 lei. Asa ca preturile sunt intre 35 si 65 lei / perechea

  2. 3 Anonim

    superb!wow! asta-i ceva deosebit!

  3. 4 nicu

    nu toate sint taiate cu lungimea pe directia fibrelor?
    piesele au fost fierte, sau supuse unui tratament special?
    sint foarte frumoase, le-am comparat imediat cu piatra, marmura.

    • Unele sunt taiate pe lungimea fibrei, altele sunt taiate perpendicular pe fibra. Cam toate sunt „bookmatched” adica puse una langa alta parca se reflecta modelul. Nu sunt tratate special, dar lemnul exotic cu densitate de peste 0.8 nici nu are nevoie de tratament. Toate sunt f. uscate.

  4. 6 Morosanul

    Ne poti spune care este numele esentei lemnoase pentru fiecare ?

  5. 8 iftimie merisan

    salut Cata,mai andraznesc sa te rog sa-mi mai trimiti niste lemn an special wenge(OMG!,iubesc lemnul asta cand al tai cu freza al adulmec si miroase a ciocolata!) am prins o lama de brici PUMA 6\8 foarte interesanta special facuta de nemti pentru frantuji o sa fac poze. o sa-ti trimit si eu ceva bineanteles un brici cu plasele de wenge facute de mine……sau orice lemn ai tu si nu-ti mai trebuie.

    • Salut Tymy! Nu te-am uitat cu lemnul ala doar ca nu am apucat inca sa ajung in atelier. Ba am fost plecat, ba am avut alte probleme. Sper sa-l expediez saptamana asta.

  6. Salut! M-ar interesa niste bucati de lemn pentru un arc traditional, dar mai lungi decat cele prezentate de tine aici. De exemplu, dimensiuni 10 x 40 x 400 pentru maner, de mai multe esente (sau 15 x 40 x 400,20 x 40 x 400) si 15, 20, 25 x 40 x 800mm pentru brate, sau lamele grosime 1.5, 2 mm x 40 x 800.

    • Salut. O sa ma uit sa vad daca am ceva la lungimea de 400 mm. Am avut recent wenge, dar l-am taiat pentru manere de cutit. 😦
      Ma uit ce am si ce pot face rost si-ti vii da niste preturi in curand…

    • Am gasit o bucata de wenge dar are doar 37 cm lungime. Latimea este de vreo 15 cm iar grosimea de 5 cm. Se pot face multe fasii din ea. Am mai gasit si doua bucati de merbau de 400x40x10 mm. Astea din urma costa 35 lei impreuna.

      • 13 arrowsmaker

        Imi cer scuze pentru reactia atat de intarziata. Nu ai specificat pretul la wenge. Da, sunt interesat, dar te anunt cand gasesc si pentru brate, ca altfel nu-mi foloseste.

  7. 14 arrowsmaker

    Nu stiu daca nu e pierdere de timp, dar… ai idee ce dispozitiv mai…accesibil as putea folosi pentru a face bete rotunde din lemn la 7 x 800 mm? Strung nu am la dispozitie, si oricum, fagul din care am facut la strung la D8 nu au iesit grozave.

  8. 16 grassu100

    poate ni ii cazu sa scriu in acest topic dar vreu sa te intreb daca ai vreo „reteta ” pentru preparat ceara de albine- aplicare pe lemn
    esenta ii ceva de pe la noi- fag- si ma gandesc ca daca ceara ii solida ar trebui „lichidata” cu ceva ulei(= lichidata= facuta lichid)

    • In mod traditional cera de albine se aplica cu o pasla aspra sau cu vata de otel (cea mai fina 0000). Prin frecare intensa se dezvolta o caldura suficient de mare ca sa topeasca ceara. Deci ceara brutra se aplica prin frecare energica…
      Sau se poate dilua in esenta de terebentina naturala….

  9. 18 mark

    Salut !
    Betele rotunde se pot produce pe o masina de frezat normala cu o freza concava R 3.5 iar manual pe principiul ascutitorii de creioane ,folosind o dalta si o bormasina . Ideea originala nu-mi apartine ,am vazut-o pe internet dar nu mai gasesc un link de ajutor si nici nu am salvat vreo imagine din timpul experimentului.La nevoie va pot furniza detalii.

  10. 20 Razvan

    la ce pret sant : Wenge, Mun Ebony, Zebrano, Desert Ironwood, Amboyna burl, Mun Ebony, Cocobolo ?
    Wenge, Mun Ebony, Cocobolo ai taiate pe lungimea fibrei?
    ce aleg ai puteasa mile tai la dimensiunile dorite pt maner cutit?
    in foto par aceasi dimensiune!
    ce dimensiuni sant acestea, gosime, lungime ,latime?
    nu am posibilitatea sa le tai drepte, ca apoi sami fie usor sa intru in ele sa le modelez si sa le aplic pe maner! multumesc frumos!

    • Bucatile de lemn sunt gata taiate la dimensiuni potrivite pentru cutite. Toate vin in pereche de cate doua plasele cu dimensiuni de aprox. 130×40 mm si grosimea fiecarei plasele de aprox 9 mm.
      Preturile la burl, mune ebony, cocobolo sunt 65 lei. Wenge si zebrano costa 40 lei. Pretul este pe pereche, adica suficient pentru un cutit full-tang. Din ele se pot taia si rondele pentru cutite rat-tail.

      • 22 Petrov Ljubomir

        Buna Catalin

        m-ar interesa pretul la lemn desert ironwood-plasele pentru cutit.
        mersi Ljuba

  11. 24 Shaka

    Catalin.
    O intrebare mai putin legata de subiect.
    Lemnul sculptat cu ce se poate da sa aduca in evidenta structura lemnului granulatia sa iasa in evidenta? Lacul incolor normal nu face asta, uleiul de in inchide culoarea lemnului si nu scoate in evidenta structura si granulatia… Exista pe la noi asa ceva ? Sau ce ai recomanda si de ce ?
    Multumesc anticipat

    • Salut,
      De multe ori in sculptura nu se doreste scoaterea in evidenta a structurii lemnului deoarece poate devia ochiul de la forma lucrarii. Totusi, sunt cazuri in care e dorita scoaterea in evidenta a fibrelor, dar acest lucru depinde de lemnul cu care lucram. Lacul este total contraindicat in sculptura! Da un aspect chicios, de bazar!
      Sculptorii pe care ii stiu folosesc ulei de in. Uleiul de in scoate in evidenta fibra, daca are ce scoate. De exemplu, la brad nu o scoate; teiul nu are fibra… La multe alte lemn fibra este evidentiata cu ulei de in…

  12. 26 Shaka

    eu lucrez in lemn de tei si nuc. ce poti sa ma sfatuiesti ? ulei de in sicativat am deja nu imi pare cine stie ce treaba in afara de faptul ca ii da o culoare mai inchisa ( adica inchide culoarea lemnului)

    • Ulei de in folosesc cam toti sculptorii. Teiul nu are fibra deci nu are ce sa scoata in evidenta nici o solutie. La nuc ar trebui sa iasa frumos cu ulei de in.

  13. 28 anca

    salut !
    vreau sa-mi fac mobila in dormitor din lemn masiv si nu prea stiu ce esenta lemnoasa sa aleg. variantele sunt: stejar (am vazut undeva stejar vopsit in alb si mi-a placut foarte mult pentru ca nervurile lemnului erau inca vizibile; am inteles ca stejarul se vopseste greu; eu vreau mobila alba in dormitor (dar nu tin mortis), asa ca as reusi sa impusc 2 iepuri deodata: mobila alba care se vede din capul locului ca e din lemn), frasin care e ceva mai ieftin, paltin – si mai ieftin, fag – am gasit doar o firma care facea mobila din fag dar tocmai a inchis atelierul.
    problema mare ar fi la sifonier/ dressing care vreau sa fie mare, aproape de 210 cm lungime si 254 cm inaltime. poti sa-mi spui ce lemn mi-ar putea oferi cat mai putine surprize neplacute in timp, adica sa nu se crape/ contracte/ umfle prea mult, sa nu se atace de carii, sa nu putrezeasca. stiu ca e foarte importanta si pregatirea/ prelucrarea lemnului dar nici treaba asta nu prea stiu cu ce se mananca.
    eu sunt din bucuresti si pe aici majoritatea lucreaza cu pal dar am gasit o firma prin otopeni. totusi e cam scump. daca poti sa-mi recomanzi vreo firma (de oriunde din tara) care lucreaza calumea la un pret accesibil ar fi perfect.
    pana una alta poate ma lamuresti ce fel de lemn mi s-ar potrivi mai bine.

    mersi.

    • Salut,

      Din pacate cred ca iti va fi greu sa gasesti o firma care sa-ti faca mobila din lemn masiv la comanda! Pur si simplu nu este rentabil asa ceva sau, altfel spus, nu ne permitem ca clienti sa cumparam asa ceva! Fabrici care fac mobila din lemn mai sunt, dar modelele nu sunt asa cum ne dorim (de cele mai multe ori).
      Sunt foarte multe etape de la stadiul de pom pana la cel de mobila. E un proces specializat si laborios. As fi tentat sa zic ca o mobila din lemn masiv va costa de 3 ori mai mult ca echivalentul din PAL, dar e posibil sa coste chiar mai mult (justificat). Daca o biblioteca din PAL costa 2500 lei, echivalentul din stejar va fi 7500 lei. Eu nu numai ca nu-mi permit sa cumpar asa ceva, adr nu-mi permit nici sa mi-o fac: as lucra la ea 2 luni de zile cate 8 ore/zi… Doua luni de concediu fara plata de la lucru mi-ar da gaura in buget mai mare de 7500 lei 🙂 Deci nu mi-o permit nici cumparata si nici facuta de mine! Si nu pentru ca e scumpa in sine ci pentru ca nu pot eu, ceea ce o transforma in obiect de lux.
      Ca lemn, atat fagul, stejarul, paltinul etc sunt potrivite pentru mobila daca lemnul este bine usacat, tratat si prelucrat. Nu pentru lemn mi-as face griji, ci pentru buget!
      Chiar am vazut pe la targuri o firma roman-italiana care facea mobila foarte frumoasa din lemn (productia si lemnul erau autohtone). Dar preturile sunt foarte mari pentru un consumator de rand ca mine. Atat timp cat o mobila la bucatarie mai rasarita din PAL trece usor de 5000 euro, cat poate fi o mobila echivalenta din lemn masiv, bine facuta?! Eu am tras concluzia ca nu e pentru mine! E un obiect de lux pe care nu mi-l permit, la fel ca o masina de lux, o casa de lux etc.
      Nu stiu sa-ti recomand nici o firma care face mobila din lemn, nici macar o firma scumpa, cu atat mai putin una ieftina!
      Totusi, iti doresc spor in realizarea proiectului! Tine-ne la curent!

  14. 33 grassu100

    sper sa nu se supere cata..

  15. 35 adelyn

    salut.as vrea sa stiu daca aveti unul din aeste 2 prod:Rosewood, Cocobolo?

  16. 39 Alex

    Salut Catalin. Te-ar interesa niste lemn de stejar vechi de peste 100 de ani ? astept un raspuns

  17. Catalin,

    ai o activitate foarte interesanta, frumoasa si diversa.Producem articole de sticla decorative si am avut ceva problemein trecut in a o fotografia datorita reflexiilor. O sa venim in aprilie la Timisoara sa participam la expozitia de vinuri Vinvest. Crezi ca o sa ai timp de un ‘pahar de vorba’ si sa tragi cateva cadre. Tot atunci poate vorbim si de ceva recomandari de materiale pt acoperit ceva rafturi din lemn pentru crame. Las aici websitul http://www.sticla personalizata.ro nu cu intentia de a ne face reclama ci doar sa-ti faci o idee de produse si de ce nu poate mai este cineva in situatie ca a noastra si poate impartasim experientele personale.

    Multumesc si da-i inainte ca faci un lucru bun!

    • Salut Narcis,
      In luna aprilie voi fi si eu plecat la un workshop de finisarea lemnului (Brasov 13-18 aprilie). In afara acestui interval voi fi in Timisoara si te astept cu placere la mine la atelier.
      Obiectele curbe sau fatetate din sticla sunt f. greu de tras in imagini, dar putem cauta o solutie. Din imaginile de pe site vad ca ati folosit deja softbox-uri (2 buc?)…
      Povestim mai multe la Timisoara!

      • 43 Shaka

        lucrez in fotografie asa ca va sugerez un filtru de polarizare pentru obiectiv ( undeva de la 150 -400 ron ) Scoate toate reflexiile.
        Cautati pe net mai multe informatii

        • Andrei, filtrul de polarizare are efect doar in lumina naturala de la soare care e polarizata de atmosfera. In lumina artificiala (lumini de studio) nu are efect filtrul polarizator. Desigur, am filtre de polarizare pentru fiecare obiectiv din trusa 🙂

  18. 45 ilie

    O bucata de lemn de amboya se mai gaseste?As fi interesat,mersi mult.

  19. 47 Anonim

    Buna seara,
    imi puteti spune, va rog, dimensiunile, dar si preturile la lemn?
    Multumesc.

  20. 49 Giacomo

    Buna ziua , Ma intereseaza niste mostre din tipuri diferite de lemn pentru sculptura . Am sa fac o lista si va trimit mai tarziu , zilele urmatoare .

  21. Salut Catalin , ma intereseaza lemn cocobolo a doua pozitie din stanga – prima imagine – 60x60x400 mm. – Leather edge burnisher

    • Salut. Nu am mai gasit de mult lemn de cocobolo. Oricum nu am avut niciodata atat de mare.
      Bucati mai marisoare pot aduce Bubinga, Wenge, Maslin, Nuc negru (american), Mahon.


Lasă un răspuns

