[Anunţ] Materiale pentru „knife-making” de la Brisa

29Oct12

La cererea câtorva vizitatori ai blogului meu am decis să iau legătura cu cei de la Brisa în vederea comercializării la noi în ţară a multitudinii de produse pe care Brisa le oferă!

Aşa cum cei din branşă ştiu deja, Brisa este cel mai important furnizor european de materiale pentru „knife-making” (aş traduce termenul ca „făurire de cuţite”). Ei oferă gama completă de materiale, ustensile şi accesorii pentru realizarea de cuţite în regim „hand made”.

Discuţia pe care am avut-o cu unul dintre proprietarii Brisa a fost scurtă, la obiect şi încununată de succes: iată-mă distribuitor Brisa!🙂

Până o să ajung să am pe stoc cele mai căutate articole de la Brisa, vă invit să mă contactaţi în vederea lansării unor prime comenzi către ei!

Preţurile în România vor fi exact cele de pe site-ul Brisa!



21 Responses to “[Anunţ] Materiale pentru „knife-making” de la Brisa”

  1. 5 catafest

    Eu iti doresc succes . Parerea mea este ca ar trebui sa te gandesti si la cumparator daca isi permit ce e acolo. O lama damasc 8 cm = 48,00 EUR🙂. Dar daca tot vrei sa te lansezi in domeniul asta eu unul am studiat si am solutii mai bune pret / calitate.

    • O sa incerc sa ofer diverse optiuni clientilor. E clar ca ce e bun pentru unul, nu e bun pentru altul… Asa suntem facuti! Sunt lame damasc mai scumpe, sunt si altele mai ieftine… De exemplu am incercat sa aduc otel din japonia si am constatat ca o bucata de VG-10 damasc cat pentru un cutit de bucatarie (32 cm lungime) costa cat cutitul facut din acea bucata de otel (am comparat cu cutitele Tanaka pe care le aduc eu). Imi spui care este varianta mai buna dpdv pret/calitate?

      • 7 catafest

        …nu am vrut sa fiu sarcastic , poate asa s-a interpretat. Parerea mea este ca din punct de vedere pret/calitate: un bucatar care sa foloseasca un astfel de cutit (care costa destul) va prefera sa ia cutitul ; o alta persoana care prefera sa isi faca singur un cutit pentru munte va avea alte optiuni. Eu unul nu m-am lauda atat cu VG-10🙂 .

        • Nu am interpretat deloc ca fiind sarcastic mesajul tau! Gusturile oamenilor sunt foarte diferite! Am vorbit cu persoane care cunosc foarte bine otelurile si s-a intamplat ca unul sa prefere white-steel (otel-carbon pur) iar altul sa prefere Vanadis sau D2 (oteluri super-aliate, tunate). Nu se poate spune ca unul stie mai bine ca altul, doar ca au gusturi diferite!
          E secreta sursa ta mai buna ca Brisa? Te intreb pentru ca nu am vazut sa vinzi astfel de produse. Daca ai fi comerciant, nu te-as fi intrebat pentru ca nu se dau astfel de informatii intre negustori!🙂

        • 9 catafest

          … nu este nici un secret . Nu sunt negustor , desi imi place sa fac studii de piata . Sunt un mare fan al sculelor si cutitelor ( mai ales celor pentru „bushcraft) inca de mic. Am cautat de cand a aparut internetul pe la noi solutii de acest gen. Sfatul meu este ca accesoriile pentru crearea cutilor sa incerci sa le iei de la noi fara sa adaugi costuri de transport. Este adevarat ca nu se gasesc dar se pot produce foarte usor. Este mai dificil cu lamele aici pentru ca putin stiu ca exista si la noi oteluri foarte bune.

        • Pai daca ai o astfel de sursa de la noi si nu ne-o spui cum sa fie multi cei care stiu!?
          Am mai gasit oteluri pe la noi, dar nu ma pot baza pe cineva care are cand si cand. Oricum oferta era foarte limitata, desi pretul e bun. De cele mai mult ori este mai importanta varietatea decat pretul mic. Cine vrea sa-si faca un cutit prefera sa dea bani mai multi pe materialele pe care si le doreste (exact alea) decat sa cumpere ceva comun la pret mic. Daca vreau sa-mi fac un cutit din otel RVL cu maner de ironwood si mosaic-pins, nu o sa ma multumesc cu otel industrial O1 si maner din lemn de fag chiar daca ar iesi un cutit bun si f. ieftin!

        • Ah, mai e un aspect: un otel degeaba este bun in sine daca nu este calit (tratat termic) corespunzator!

        • Am incercat sa iau dalti de sculptura facute de mesteri de la noi (Tecuci, Hunedoara, Galati) dar concluzia a fost ca nu merita! Daltile, desi destul de ieftine era prost finisate, fara manere, neascutite, cu unele defecte (V-uri incomplet taiate ca nu a intrat freza pana in capat, bolstere care cadeau, lame prea subtiri la baza care se indoiau). Clientii mei sculptori au preferat sa dea 100 lei pe o dalta buna, finita, finisata care functioneaza perfect out-of-the-box decat sa dea 25 lei pe un fier negru, fara maner, ascutita grosier (muchia taisului avea 0.5 mm grosime). As prefera sa iau din Romania, fara nici o indoiala, dar sa fie ce trebuie!

    • Multumesc pentru site-ul cu info despre oteluri. Iti dai seama ca am citit zeci de astfel de site-uri (unele extrem de detaliate), dar nu strica unul in plus!😉
      Multe dintre oteluri le-am si testat atat la folosire cat si la ascutire/intretinere!

      • … era pentru cititori :)) , evident ca cunosti ar trebui parerea mea sa pui si pe blog articole sau linkuri utile – parerea mea.
        As avea o intrebare in acest sens (daca stii sau din propria ta experienta) : Poti sa imi spui cam ce cantitate (procentual sau intr-un alt mod) se pierde la ascutirea unui cutit de duritate medie? Zilele trecute rasfoiam netul si ma gandeam cam care este durata de viata a unui cutit care este folosit in mod uzual si factorul determinant era evident ascutirea lui.

        • Problema mea principala este timpul, de fapt lipsa lui! Am job normal 9-18, copil mic, firma cu activitate sustinuta (40-50 de pachete pe luna) etc… As vrea sa scriu multe pe blog, dar nu am timp! Informatie am pentru sute de articole!
          Din punctul meu de vedere este nerelevant cat se pierde din lama unui cutit prin ascutire. Tine suficient de mult incat sa nu percepi acest lucru si sa te bucuri de el ani de zile! Ai sanse de 1000 de ori mai mari sa-l pierzi sau sa-ti fie furat in acest timp (sau sa-l abandonezi in defavoarea altuia). Nu prea am vazut multe cutite consumate de la ascutire ceea ce inseamna ca nu este un luc ru comun sa sfarseasca in acest fel! Desigur, am vazut si cateva cutite consumate! Unul era al unui unchi care era macelar si transa porci la greu ani de zile. Il ascutea de peste 100 de ori pe an!
          Deci nu-ti face griji! Probabil ca un cutit de va tine 300-500 de ascutiri, pe care nu o sa le apuci sa le faci! Iar daca o sa le faci, oricat de mult ai dat pe cutitul ala, si-a meritat banii cu prisosinta!😉

  2. 17 Erdei Emeric

    Salut Cătălin,

    Felicitări !
    Mi se pare o idee foarte bună să apropii Brisa de România, au produse de calitate. Foarte probabil voi dori și eu câte ceva de la ei, te anunț pe mail.

  3. 21 Erdei Emeric

    Succes !


Lasă un răspuns

