Restaurare unelte metalice

08Mai14

Cum stiva de unelte ruginite, salvate de prin pieţele de vechituri, creşte vertigionos, mi-am alocat câteva seri ca să recondiţionez o parte dintre ele.

Toate au primit tratamentul clasic: baie în soluţie diluată de Renaissance Metal De-corroder, periaj sub jet de apă cu o perie din alamă, uscare cu suflanta de aer cald şi ungere cu ulei de camelia.

Iată rezultatul a vreo 8 ore de muncă:

Ciocane, tesle, echer, chei, nicovale, cuţite de rindea etc

Ciocane, tesle, echer, chei, nicovale, cuţite de rindea etc

Raşpile, pilă şi un sfredel

Raşpile, pilă şi un sfredel

Dălţi, cleşti, menghine

Dălţi, cleşti, menghine

Pentru exemplificarea strării iniţiale a uneltelor, iată cum arăta cleştele din stânga ultimei imagini înainte de recondiţionare:

Cleştele înainte de restaurare

Cleştele înainte de restaurare

Şi, ca pur exerciţiu de calcul, iată bilanţul:

* pe uneltele din imagini am dat aprox. 850 lei (în starea iniţială). Sunt vreo 50 de bucăţi. Preţuri între 5 şi 45 lei per bucată.

* am consumat: 1L Renaissance Metal De-corroder (124 lei), 2 perii alamă (16 lei), 1/2 sticlă mică de ulei de camelia (15 lei). Total consumabile: 155 lei

* timp de lucru efectiv: 8 ore (4 seri)

 

Acum o să fac un sondaj de opinii: credeţi că  valoarea uneltelor după restaurare este mai mare decât suma investită (~1000 lei)? Uneltele nu sunt de vânzare, e doar un exerciţiu de evaluare a demersului meu!

Have fun!🙂

 



21 Responses to “Restaurare unelte metalice”

  1. Merita efortul, e hobby-ul tau, ma gandesc ca te relaxeaza si iti da o stare de bine (in special dupa ce termini munca si le admiri) deci… merita!

  2. Eu am votat cu „Da merita efortul”. Dar cred că merită doar pentru tine și alte 2-3 persoane. Nu sunt sigur că mentalitatea noastră a românilor e suficient de schimbată. De multe ori mentalitatea este alterată de banii din buzunar. Dar sunt și oameni cu bani care gândesc la fel. În afară sunt convins ca este apreciat la alt nivel ce faci tu. Eu personal aș prefera să cumpăr scula ruginită și niște Renaissance Metal De-corroder de la tine din pură plăcere de a experimenta personal procesul. Dar dacă aș avea nevoie musai de o sculă pe care o ai și ai restaurat-o aș fi dispus să plătesc diferența.

  3. 6 Anonim

    din moment ce nu le vinzi, clar ca ai aruncat banii pe fereastra🙂 dar ce nu face omu pentru pasiunea lui. Felicitari, arata foarte bine!!!

  4. 8 Bogdan

    Intr-o epoca a consumului lipsit de ratiune, orice restaurare de genul asta e mai mult decat laudabila. Felicitari!

  5. 10 Barbu Marian

    Am peste o mie de asemenea articole acasa, topoare, clesti, burgie, chei fixe, reglabile, ciocane s.m.a.d., mostenire din partea mamei-soacre, sa ii fie tarana usoara, a 5 generatii de negustori si mecanici. O voce interioara, nu, nu sunt nebun, mi-a spus sa dau cu smirghel pe una dintre ele si de atunci…pasiune care consuma timp, bani dar ma face sa ma simt bine. Nu cunosc denumirile multor scule, ma uit la ele ca, curca-n lemne dar incet incet incep sa le descopar utilitatea si proprietatile. Sunteti un model inspirational, multumesc frumos.

  6. Tesla a fost 45 lei ? Sau care din ele?🙂

  7. 19 alexandru ilie

    ar trebui sa vada si sotia mea site-ul asta sa vada ca nu sunt eu singurul nebun

  8. 20 alexandru ilie

    sotia imi spune: ce iti mai trebuie chei si ciocane si etc, iar eu ii raspund:

    UN BARBAT NU POATE AVEA NICIODATA DESTULE SCULE CUM O FEMEIE NU POATE AVEA DESTULE BIJUTERII SAU PANTOFI


Lasă un răspuns

