Azilul de unelte

22Sep13

DSC_5530_1900

Acum câțiva ani toate uneltele mele încăpeau într-o ladă. Apoi au avut nevoie de un dulap, două dulapuri …  cinci dulapuri.

De ceva timp le-am închiriat o cameră doar a lor, ca un fel de azil pentru unelte! 🙂

Pe unul dintre pereți sunt cele trei rafturi din imagine. Pe celălalt perete sunt încă trei rafturi identice. Pe jos mai sunt câteva mormane printre care abia reușesc să mă strecor. În total sunt vreo 3000 de piese cu vechimi începând cu sfârșitul sec. XVIII.

Sper să le fac și un muzeu la un moment dat, unde să poată fi admirate, pipăite, încercate, apreciate…

P.S.: Deși sunt în avangarda tehnologiei moderne, japonezii își prețuiesc și respectă trecutul mai mult decât oricare alt popor! Cel mai bine organizat muzeu al uneltelor de mână pe care îl știu este Takenaka Carpentry Tools Museum. Enjoy!

18 Responses to “Azilul de unelte”

  1. 1 Anonim

    Daca vreo data ai nevoie de un alt spatiu de depozitare este unul disponibil pe la cluj 😉

    imi place!

  2. 3 catafest

    foarte interesant … ti-as recomanda sa faci ceva pentru copii gen vizitare sau cateva demonstratii cu prescolarii … sunt sigur ca ar aprecia si ti-ai face prieteni pentru viitor tau si al copiilor 🙂

  3. In sfarsit am ajuns sa-ti vedem si noi colectia !!! (mai exact… o miiica parte din ea) 😦 😦 😦
    Ma asteptam la mai multe poze… zgarcitule 🙂
    Poate ti se face mila si mai postezi cateva…

    Impresionant, oricum. Felicitari !

  4. 7 florin ghimisliu

    de ceva vreme am intrat si citesc si eu blogul tau, cam complicat pentru cunostintele mele, insa e foarte interesant si util. asa ca am inceput si eu sa-mi ascut cutitele cu ce am la indemana, 2 pietre de la obi si una mica primita de la un amic din cugir, ba am mai si comandat un tree stone cu ceva arkansas. insa tot sper sa iau ceva mai ok, ceva mai mare, ceva mai bun, ceva mai fin, citesc si inca nu stiu ce mi-ar trebui…cu timpul poate imi voi da seama.

    cat despre ce ai scris si ce ai postat aici, frumos, se vede pasiunea dusa spre extrem, o frumoasa nebunie care alimenteaza visele. la tine sunt realitate. ma uit si nu inteleg mare lucru, nu stiu care-s menghine si care-s ce sunt, insa imi starneste dorinta sa aflu si sa invat.
    ideea de a prezenta copiilor se poate extinde si catre adulti. oamenii din ro au nevoie de exemple si au nevoie de deschiderea orizontului, spre a si-l largi ei insasi mai apoi. pana se va ajunge ca acei copii sa fie pasionati si sa stapaneasca tehnica si sa cunoasca uneltele, cred ca e mai important sa te adresezi adultilor. si ei sunt niste copii, si ei ar trebui sa aiba vise si poate prin faptul ca le poti arata pasiunea care te tine activ, le vei provoca o bucurie la fel de mare ca a unor copii care se joaca. de fapt astea-s unelte de lucru care pot sa insemne placere, hobby si se ajunge la pasiune, ceea ce este frumos, felicitari si materializeaza cumva colectia si comvingerile, experienta si ceea ce ai mai acumulat, poti sa imparti cu cei din jur bucuria ta, pentru ca numai o bucurie te poate diferentia de un nebun care strange fara scop si fara numar, si sunt comvins ca fiecare obiect are rostul lui, istoria o cunosti si ai avut nopti nedormite in asteptarea sau descoperirea lui.

    • Multumesc foarte frumos pentru cuvintele sincere de apreciere! Planul meu este exact un loc unde sa pot invata si transmite mai departe lucrurile simple si adevarate care tin de contactul nemijlocit cu natura! Eu sunt inginer software si, teoretic, ar trebuie sa-mi fie suficient un birou ca sa-mi duc viata. Cu toate astea, cea mai mare satisfactie o am atunci cand fac ceva simplu si adevarat cu mainile mele. Daca reusesc sa transmit acest lucru si altora, nici ca se poate mai bine!

  5. E primul azil la care am ajuns.
    Catalin, cred ca mai degraba ai putea sa deschizi un mic muzeu.
    Cat despre vizite cu copiii si noi suntem interesati dar trebuie gasite niste activitati pentru ei.

    • Pai vreau sa fac un mic muzeu, dar tot ce inseamna proiecte cu statul (Consiliul Judetean raspunde de muzee) se rezuma la pile si relatii.
      Raspunsul de la Consiliul Judetean este ca nu se poate obtine un spatiu chiar cu chirie platita de mine (o chirie acceptabila nu una privata pe care nu o pot plati dintr-un muzeu).
      De la muzee nu am primit nici macar raspuns la mesajele mele. Toti directorii de muzee sunt numiti politic si nu au nici o treaba cu cultura.
      O sa-l fac privat (muzeul) la un moment dat, dar mai e pana cand o sa-mi permit un spatiu de 200 mp doar pentru muzeu.
      De exemplu, a Bastion toate spatiile sunt date la asociatii fictive ale unor rude ale celor din Consiliu Judentean…

      • 11 Catalin

        sunt multe aspecte care ne conduc in viata insa pasii copilariei ne vor aminti mereu de cei simpatici cu care am intrat in contact . acest lucru poate fi o mangaiere pentru cei batrani – este singurul lucru care m-a indemnat sa it propun chestia cu muzeul si mai ales tutorialele pentru cei mici 🙂

        • Cred ca in momentul de fata sunt mult mai multe oportunitati pentru copii decat au fost acum 10 ani, ceea ce este foarte bine.
          La gradinita/clubul „Arta in Nori” este un tip Florin care invata copii sa lucreze in lemn (el e sculptor). Tot acolo au multe alte activitati artistice si nu numai.
          Eu ma gandeam sa rup cateva ore de la familia mea ca sa tin cursuri pentru adulti. Trebuie sa fie de toate pe lume si nu trebuie sa le fac eu pe toate 🙂

  6. Trebuia sa inserez un smiley in prima propozitie de mai sus. iata-l acum 🙂

  7. 14 Florin Mihai

    Salutare domnul Catalin, te rog mult de tot as dori si eu macar o poza cu „corpul” acela de facut bete de pe cutia cu „router plane” din raftul din dreapta a 4 polita din jos in sus in partea stanga. Iti multumesc mult. Adresa mea de mail florinm_85@yahoo.com Iti multumesc inca odata

  8. 17 lungu ionel

    sunt interesat de aceste unelte de prelucrarea lemnului mai este valabil ?


Lasă un răspuns

